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[Aporte]Script Equipo en mapa

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[Aporte]Script Equipo en mapa Empty [Aporte]Script Equipo en mapa

Mensaje por luistop12 Sáb 26 Ene 2013, 12:20 pm

ola, les traigo un script que hace que los equipamentos que te equipes(bravo!!!) aparescan en el mapa así

screen


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imagenes necesarias

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Script

Código:
module Rafidelis_Equipamentos 
#==============================================================================|
#                      S T A R T  O F  C O N F I G U R A T I O N S                  |                         
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|


# Leave at True to show the icon Equipment | False not to Show |
    MOSTRAR_ARMA = true
# Leave at True to show the icon of the Shield | False not to Show |
    MOSTRAR_ESCUDO = true
# Leave at True to show the icon of the helmet | False not to Show |
    MOSTRAR_ELMO = true
# Leave at True to show the icon of Armor | False not to Show |
    MOSTRAR_ARMADURA = true
# Usar Imagem de fundo?
  # Leave at True to show the icon of Acessories| False not to Show |
    MOSTRAR_ACESSORIO = true
# Opacity of Windows that will show the icons of Equipment
    OPACIDADE = 0
# Use background image?
    USAR_IMG = true
# If above is true, what is the name of the image being used?
    IMG_NOME = "Equip2"
   
#==============================================================================|
#                    D I S P L A Y  T Y P E            |
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
# 1 to display the icons horizontally on top of the SCREEN |
#------------------------------------------------- -----------------------------|
# 2 To view the icons at the left corner of VERTICAL SCREEN |
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
# 3 To view the icons horizontally in the bottom of the SCREEN |
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
# IF YOU ARE NOT USING A number 1 or 2 or 3 The script will generate an error
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
    TIPO = 2                               
  end 
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~| 

class Rafidelis_Equip_Window < Window_Base 
  def initialize(x,y,n)
    @n = n 
    @x = x
    @y = y
    super(x,y,56,56)   
    refresh
  end
end
#==============================================================================|
#                            R E F R E S H
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
def refresh
  self.contents.clear
  @actor = $game_party.members[0]
  draw_item_name(@actor.equips[@n], 0, 0)
end
#==============================================================================|
#          S T A R T  O F  C L A S S S C E N E  M A P            |
#------------------------------------------------------------------------------|

class Scene_Map
  include Rafidelis_Equipamentos       
  alias rafidelis_start start
  alias rafidelis_terminate terminate
  alias rafidelis_update update
 
  def start
#-------------------------------------------------------------------------------
  @Window_Equip = nil
    if TIPO == 1     
      @Window_Equip = Rafidelis_Equip_Window.new(0,0,0)
    elsif TIPO == 2 
      @Window_Equip = Rafidelis_Equip_Window.new(0,0,0)
    elsif TIPO == 3 
      @Window_Equip = Rafidelis_Equip_Window.new(0,360,0) 
    end
    if MOSTRAR_ARMA == true
      @Window_Equip.visible = true
    else
      @Window_Equip.visible = false
    end
    @Window_Equip.opacity = OPACIDADE
#-------------------------------------------------------------------------------
    @Window_Equip2 = nil
    if TIPO == 1     
      @Window_Equip2 = Rafidelis_Equip_Window.new(56,0,1)
    elsif TIPO == 2 
      @Window_Equip2 = Rafidelis_Equip_Window.new(0,56,1)
      elsif TIPO == 3   
      @Window_Equip2 = Rafidelis_Equip_Window.new(56,360,1) 
    end
    if MOSTRAR_ESCUDO == true
      @Window_Equip2.visible = true
    else
      @Window_Equip2.visible = false
    end
    @Window_Equip2.opacity = OPACIDADE
#-------------------------------------------------------------------------------
    @Window_Equip3 = nil
    if TIPO == 1     
      @Window_Equip3 = Rafidelis_Equip_Window.new(56*2,0,2)
    elsif TIPO == 2 
      @Window_Equip3 = Rafidelis_Equip_Window.new(0,56*2,2)
      elsif TIPO == 3   
      @Window_Equip3 = Rafidelis_Equip_Window.new(56*2,360,2) 
    end   
    if MOSTRAR_ELMO == true
      @Window_Equip3.visible = true
    else
      @Window_Equip3.visible = false
    end
    @Window_Equip3.opacity = OPACIDADE
#-------------------------------------------------------------------------------
    @Window_Equip4 = nil
    if TIPO == 1     
      @Window_Equip4 = Rafidelis_Equip_Window.new(56*3,0,3)
    elsif TIPO == 2 
      @Window_Equip4 = Rafidelis_Equip_Window.new(0,56*3,3)
      elsif TIPO == 3   
      @Window_Equip4 = Rafidelis_Equip_Window.new(56*3,360,3) 
    end
    if MOSTRAR_ARMADURA == true
      @Window_Equip4.visible = true
    else
      @Window_Equip4.visible = false
    end
    @Window_Equip4.opacity = OPACIDADE
#-------------------------------------------------------------------------------
    @Window_Equip5 = nil   
    if TIPO == 1     
      @Window_Equip5 = Rafidelis_Equip_Window.new(56*4,0,4)
    elsif TIPO == 2 
      @Window_Equip5 = Rafidelis_Equip_Window.new(0,56*4,4)
      elsif TIPO == 3   
      @Window_Equip5 = Rafidelis_Equip_Window.new(56*4,360,4) 
    end
    if MOSTRAR_ACESSORIO == true
      @Window_Equip5.visible = true
    else
      @Window_Equip5.visible = false
    end
    @Window_Equip5.opacity = OPACIDADE
    if USAR_IMG
      if TIPO == 1
        @bg = Sprite.new
        @bg.bitmap = Cache.picture(IMG_NOME)
        @bg.x = 1
        @bg.y = 1     
        end             
      end
      if TIPO == 2
        @bg = Sprite.new
        @bg.bitmap = Cache.picture(IMG_NOME)
        @bg.x = 54
        @bg.y = 1
        @bg.angle = 270.5
      end
      if TIPO == 3
        @bg = Sprite.new
        @bg.bitmap = Cache.picture(IMG_NOME)
        @bg.x = 3
        @bg.y = 360 
    end
#-------------------------------------------------------------------------------
    rafidelis_start
  end
 
  def terminate
    @Window_Equip.dispose
    @Window_Equip2.dispose
    @Window_Equip3.dispose
    @Window_Equip4.dispose
    @Window_Equip5.dispose
    rafidelis_terminate
  end
 
    def update
    @Window_Equip.update
    @Window_Equip2.update
    @Window_Equip3.update
    @Window_Equip4.update
    @Window_Equip5.update
    rafidelis_update
  end
end
#=================================================================
# www.ReinoRpg.com
#=================================================================

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